2009/01/27


Stickning igen

Här är hon som bara skulle köpa lite mer garn till sjalen hon håller på med. Jag är ju hopplös! Kan inte gå in i en garnaffär utan att komma ut med nåt nytt.....

Var på Carinas garn i Majorna. Hon säljer enbart garn i naturmaterial. Perfekt för mig. Dessutom är hon trevlig och kunnig. Igår började vi pata om merinoull som jag varit negativ till att köpa sedan man såg bilder på de stackars fåren i Australien. Men jag fick lära mig att det inte är några problem då det mesta produceras på annat håll där man inte behandlar djuren så.

Drogs som av en magnet till ett entrådigt handfärgat garn och givetvis så köpte jag det. Fick med ett mönster till det också som Carina gjort själv.


Visst är den fräck?

Får se om jag gör den eller om det blir nåt annat. Hur som helst så är det bra med värmande ylle om man ska leva i Toronto. -35 var det där när Said pratade med George i söndags. Får se hur det är idag då vi ska ringa och gratulera Zazo som fyller 14 år idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar