2009/02/02

Skojigt telefonsamtal i går
Anita Ivarsson ringde igår. Det är hon jag och Jessica tillbringade många av våra barndomssomrar hos. Bättre somrar kan ingen önska sig. Tänk er själva att som barn ha en hel lanthandel att leka affär i:). Men framför allt så var det hon som lärde mig att sticka och det är jag henne evigt tacksam. Det första jag stickade där var en liten blå dockklänning.
När jag tänker efter så är det nog tack vare henne jag blev nyfiken på en hel del annat handarbete också. Som knypplingen och broderier.

Det blir nog inget hårmodellande idag. Inte för att jag är feg utan för att det var vid 16 och då ska vi vara hos Chris. Ok, kanske hade jag bangat ur ändå;).

Den gröna koftan är tvättad och klar. Nu ska jag virka en liten kant runt om och sy i knappar idag.
Det blev inte av igår för jag var så duktig och gjorde nåt tråkigt i stället. Jag gick igenom alla mina foton på datan. Ni fattar inte hur många det var!!!! Tack Danne och Johan för alla webcambilder som dessutom var inlagd typ 3 gånger! För att inte glömma alla spännande kort på fötter, spelkort och annat experimentiellt fotande. Dessutom hade Pasi av någon anledning tömt sin kamera i min dator för länge sedan av glömd anledning. Sååååå mycket kort att bara slänga. Men nu är det gjort och överflyttat till den externa hårddisken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar