2009/09/25

Upprörd
Det går diskussioner om niqab i klassrummet. Och när jag lyssnar på nyheterna nu, så verkar det komma ett beslut från skolverket snart. Om det blir ett förbud så skäms jag för att vara svensk. Vad är det för ett land att leva i där staten ska bestämma vad jag eller någon annan ska ha på sig!? Blir tokig på människors rädsla för saker de inte vet så mycket om. Och den här konstiga inställningen som många svenska ickemuslimer verkar ha om att alla muslimska kvinnor blir påtvingade detta av männen. Snacka om att idiotförklara flera miljoner kvinnor! Är det några kvinnor som är förtryckta och påtvingade något så är det väl vi i västvärlden med alla konstiga skönhetsideal vi matas med och förväntas leva upp till? Vi ska raka, vaxa, måla och operera. För att inte prata om att de flesta tycker att det är helt ok att gå runt och ha ont i fötter och ben hela dagen för "det är kvinnligt och sexigt med klackar"! Hallå?!
När sådan här grejer diskuteras så är jag mer än lovligt nöjd med att jag ska lämna landet snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar