2009/10/09

God morgon.
Äntligen är Saids nattvecka över. Tycker det är så tråkigt när han jobbar natt. Det är dock mycket lättare att stå ut med nu när vi inte har katt längre. När Said var hemma så var det han som gick upp när hon stökade på natten. Men när han jobbade så var det jag som fick ordna det och jag blev tokig på henne!
Nu ska jag gå ut och gå i solen. Ska fixa vin till middagen bland annat. Tänkte ringa Danne också och se om han bjuder på en kopp. Men det får nog vänta i åtminstone 1 timme till. Skulle inte tro att han är vaken nu.
Det är hopplöst att försöka promenera i den här stan utan att tänka på Lena. Så många ställen som vi varit på tillsammans eller pratat om att uppleva ihop när hon orkade. Samma sak med att klä på mig. Har inte tänkt på det tidigare, men nu är det uppenbart hur många gånger hon var med mig och köpte grejer. Dessutom så är det kläder och smycken som jag fått av henne. Men det är mestadels underbara minnen så det är ok. Och det är ju faktiskt tack vare henne jag bor i den här underbara staden. Jag kanske aldrig hade hamnat här om inte hon hade flyttat tillbaks efter åren i Borås. Och jag är så tacksam för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar