2009/11/20

Handskars egna liv
Jag tror att de har det och vandrar runt i världen för att värma behövande händer. När jag var och fikade med Johan i Borås för ett par veckor sedan så glömde jag kvar mina svarta skinnhandskar på fiket. Det paret hade jag haft i ungefär 1 år. De hittade jag i en låda med kvarglömda vantar i en tygaffär. Gick in där för att jag trodde att jag lagt ifrån mig mina där. Jag hittade inte mina så jag utgår från att nån behövde dom och tog dom. Istället tog jag ett par andra i lådan och tänkte att ingen antagligen skulle hämta dom då det var helt fullt med svarta handskar i lådan.
I dag kollade jag efter nya på stan eftersom jag behöver att par tunna, lite finare handvärmare. Tyckte att de var lite dyra där jag kollade så jag bestämde mig för att kolla mer en annan dag. När jag en stund senare gick på bussen så låg det ett par och väntade på mig på sätet!Märkligt.......

1 kommentar:

  1. Jag har förlagt mina fina bruna så du får gärna leta upp ett par sådana till din mor

    SvaraRadera