2009/12/26

Ett ljus för Lena
Idag skulle Lena blivit 48 år. Jag har precis tänt ett ljus i en lykta som jag fick av henne för 2 år sedan. Tänker på Linus,Max och Albin.
I går var det fler släktingar som ville träffa oss. Inte de roligaste människorna jag vet, men det var ok. Jag har organiserat om lite i våra lådor idag så att jag fick bättre koll på var allt låg någonstans. Jag la garn och tyg och sådant i särskilda lådor. Det blev 3 stycken:).
Vi ska nog åka till en slags loppis idag (typ Kviberg) men först ska vi äta en lite speciell frukost som vi väntar på att Pensé ska komma över med. Det är nån slags färskost som är ljummen och en sås med rosenvatten som du ringlar över. Det äts mellan 2 brödskivor och är väldigt gott.
Kanske vi hinner med att kolla lite på rean också. "Boxingday" kallas den här dagen här och det är tydligen en helt hysterisk shoppingdag. Så till den milda grad att du kan inte ta med och byta julklappar som inte passar för att de hinner inte med sånt i butikerna.
Jag behöver en ny praktisk vinterjacka som klarar en del minusgrader. De förstår inte riktigt varför. De har knappt ytterkläder på sig eftersom de bara går till och från bilen. Men det är ingen brådska med att köpa jacka, för det töar här nu och det är mild och skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar