2010/01/08

Första steget taget
Vi har varit och hämtat lite formulär att fylla i hört oss för hur vi ska göra om vi vill stanna. Verkade som om det skulle vara en fördel att vi har lämnat allt i Sverige och tagit med oss våra grejer. Vi var ju rädda innan att det tvärtom skulle vara en nackdel. Det är som i Sverige; massa köande och en massa blanketter. Det var kö när vi skulle kolla upp hur jag skulle gå tillväga med körkortet också, men jag har precis läst lite här på nätet. Jag behöver få mitt körkort översatt och göra ett syntest. Sedan får jag göra ett teoriprov. Jag ska kolla upp översättare nu tänkte jag.
Och alla ni i Sverige; ställ nu inte till med något som gör att jag känner att min närvaro behövs där. Ett av villkoren för att få ansöka om att stanna här är nämligen att vi inte lämnar staten Ontario på 6 månader. Det känns lite hemskt faktiskt. Så alla bara håller sig friska och glada nu. Ok!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar