2010/01/03

Snart vardag
Äntligen! Min magen är fullständigt upp och ner. Konstiga mattider och ny mat och alla tycker att man äter på tok för lite. Men jag har lärt mig att säga ifrån nu. Hur mycket mat kan man behöva när den enda motionen man får är promenaderna jag tar!? Får inte göra så mycket annat utan behandlas som nån kunglighet. Men det blir väl bättre när Samira blir mindre blyg och börjar jobba igen. Det är inte roligt att inte ha nåt att göra och jag har inget emot att städa, stryka och laga mat.
Igår lagade jag lite mat åtminstone. Vi hade hela familjen här och mitt bidrag var köttbullar och äppelpaj. Det verkade falla alla på läppen. Även om vaniljsåsen var som jello:). Jag kom på det lite sent och han inte kolla själv i affären. Samira hade nåt gammalt pulver här som man blandade med socker i kokande mjölk. Tog nog dock för lite mjölk. Så nu tro de nog att det är så svensk vaniljsås ska se ut.
Nu ska jag klä på mig och ta en promenad. Tror att det är lite mildare idag än i går. Med vinden var det som -25 igår. Skönt att jag har mina termobyxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar