2010/02/11

För många chocker
När jag kom hem efter att ha spenderat mer eller mindre hela dagen på sjukhuset så ville jag bara uppdatera mig på Göteborgsposten lite snabbt. Det var ju en dum idé visade det sig. Det stod att det hade brunnit på Marias jobb och att 10 var förda till sjukhus med rökskador. Så hemskt att inte kunna ringa på en gång och höra hur det var med henne!! Men nu har jag pratat med henne och det var ok även om hon var en av de som hamna på sjukhus.
På vägen till sjukhuset igår så började plötsligt en lastbil jämte oss byta fil. Det var fruktansvärt att sitta på höger sida i bilen och se denna enorma grej komma närmare och närmare. Så nära att vi mosades.
Tack och lov så var det hyfsat lugnt med Pensé under dagen. De har svårt att väcka henne helt eftersom hon blir himla orolig varje gång de försöker. Hoppas att hon är lugnare idag, för då kanske de kan ta bort tuben så hon kan andas helt och hållet för egen maskin. Det är det som stör både Said och hans pappa mest; att hon har en slang ner i halsen. Jag är nog mest orolig för att hon fått någon infektion eftersom hon var väldigt varm sista gången jag var inne hos henne. Sköterskorna hade skickat iväg prover då febern varat i ett par timmar. Får svar idag.
Idag var det meningen att jag skulle åka dit med Said nu på morgonen och hans pappa skulle stanna här för att hämta barn på skolan. Men mitt svenska körkort kom tillbaka från konsulatet igår, så jag sa att jag sköter logistiken så att han kan vara hos sin fru på sjukhuset. Jag får köra fram till den 19 februari med det svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar