2010/02/20

Stackars er!
Totalt insnöade är ni efter vad jag förstår. Här är det nästan lite vårkänsla och det känns skönt.
Jag var på uppkörningsstället igår igen. Tror ni inte att det var nya besked igen! Jag måste visst göra ett skriftligt prov och måste dessutom betala ytterligare 75 dollar. Jag chansade och skrev provet igår trots att jag inte läst nåt. Ville mest veta hur svårt det var. Det var ingenting jämfört med det svenska. Jag hade alla rätt på delen om skyltar, men det var en del om regler där jag chansade en hel del och där fick jag 2 rätt för lite för att bli godkänd. Så nu ska jag läsa på om deras alkoholregler och liknande och sen åka dit nästa vecka och göra om det. Om jag får godkänt då så kan jag boka motorvägstestet. Det är tydligen rätt så svårt. Min svägerska gjorde det 7 gånger innan hon lyckades. Men jag ska göra ett försök. Om det verkar för svårt, så får jag ta ett G2 körkort så länge. Det enda är att jag inte får köra på motorväg då och det är nolltolerans på alkohol och en del begränsningar gällande unga passagerare.

1 kommentar:

  1. Massor av snö, inte synd om oss. Red i underbar djupsnö i morse. Tänk dig att spränga fram i full galopp i en halvmeter orörd snö!!!Precis nu tog svenska herrarna guld och brons i skidor jättespännande. Dessutom ett härligt bad i tunnan med snörullning tidigare ikväll.Kram Maria

    SvaraRadera