2010/02/03

Värsta dagen
Allt krånglar! Det började med att jag strök på Samiras matsalsbord medans jag sydde. Hade en massa lager med filt och en handduk under, men ångan gick igenom och det blev ett stort fult märke. Nu får vi köpa ett nytt bord. gick hela dagen och var nervös för att berätta det. När hon kom från jobbet var vi i det andra huset och då ringde hon dit och berättade att det var ett meddelande på telefonsvararen till mig och att hon inte riktigt uppfattat det, men att det handlade om mitt körkort. Så nu blev jag orolig för det också. Vi skyndade oss hit och jag berättade om bordet och det kändes skönt. Ingen stor affär som tur var. Sedan lyssnade jag på meddelandet. Det var från konsulatet. De sa att jag glömt att skicka med 30 dollar i avgift med körkortet. Och de tar bara kontanter! Kan inte ens minnas att hon pratade om en avgift! Och kontanter; hur ska det gå till? ska jag skicka en ny fedexleverans som kostar 20 dollar?! Blir tokig på det här! Har lagt ut över 1500 kronor och det är inte ens säkert att jag i slutänden får ett körkort.

1 kommentar:

  1. Stackars dig! både småler och tycker synd om dig....jag är hemma i sverige igen...tog samanlagt 22 timmar från bryssel till målsryd. Mycket köande bestod dagen av igår. Kramar till dig och Said//Maria

    SvaraRadera