2010/03/23


Vackraste "svärdottern"

Tror helt klart att jag skulle vinna en sån tävling. Vi var och framkallade bilder från Dannes och Johannas bal igår. Tog "bara" 2 år innan vi fick dom, men bättre sent än aldrig:)
Och den här bilden var så fin att jag bara inte kunde låta bli att lägga upp den här.
I övrigt så tänker jag otroligt mycket på heminredning just nu. Känns äntligen som att ett eget hem är inom räckhåll. Surfar runt och kollar möbler stup i kvarten och jag är så glad att Ikea finns här med. Har knappt sett en soffa jag vill ha i de andra affärerna. Det mesta är i microsuede, typ fuskmocka, och känns otroligt opraktiskt. Jag vill ha en soffa som man kan leva och spilla i utan att det slutar med katastrof. Det får nog bli en Karlstad från Ikea. Klädseln går att ta av och tvätta i maskin, den går att använda som extra sovplats och den är snygg. Lutar åt att sovrummet också kommer därifrån. Älskar Malmserien med dess raka linjer.
Nåt som de är väldigt bra på här dock är textilier till sovrummet. Finns så många vackra set med överkast och ljuvliga kuddar att det kommer att bli svårt att välja. Även annat pynt till hemmet har jag sett en massa jag vill ha.
Om en stund ska Said till bageriet och kolla om han kan få jobb där. Vore så skönt om det gick vägen. Det känns som en tryggare inkomst och det ligger i Kipling som ligger inom tunnelbanesystemet i Toronto. Ska han jobba hos Springmasters där han fått jobb redan, så får vi nog bo här i Brampton till att börja med. Vill helst inte det, men fördelen med att bo som vi gjort är att man inte blir särskilt kräsen. 25 m2 och ett par sköna kuddar hade räckt för att göra mig nöjd just nu;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar