2010/05/23

Springfestival
Glada i hågen promenerade vi i 1 timma in till downtown Brampton i morse. Springfestival stod det över hela denna helgen i almanackan som stan ger ut. Det småregnade, men det det var ljummet och skönt. Väl framme så såg vi; INGENTING! Allt var dött som vanligt. Gick till stans största park (som för övrigt är mycket mindre än stadsparken i Borås) och till och med där var det dött! Borås är rena metropolen jämfört med den här hålan.
Nu sitter jag i sängen och har ordnat min egna vårfestival. Har målat alla 20 naglar gröna och satt på små blomstickers på dom. Så sött så! Och så vill jag ju vara fina inför morgondagen;) Då blir det nog faktiskt festival. Cirkusfestival närmare bestämt. Den pågår hela helgen i Torontos hamnområde. Verkar spännande och det är gratis.
Men nu ska jag först njuta av en lugn kväll alldeles för mig själv. Said och alla männen ska kolla på finalen i champions leauge i det andra huset och jag har fått nog av att se svägerskornas sura miner, så jag stannar här och myser. Ska börja på en gång med att gå ut på balkongen med en martini. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar