2010/05/01

The world is just illusion.........
Tack Danne för att du fick mig att lyssna på VNV nation. Just den här låten passar bra i mitt liv just nu. Jag har varit ute och gått i 1 1/2 timme ikväll och lyssnat på en massa bra musik. Det är världens bästa terapi. Har tänkt på er hemma i Sverige. Tänkte på Maria då jag lyssnade på Winnerbäcks senaste, Lotta och barnen eftersom vi firade valborg tillsammans förra året, Jessica då jag hade ryggsäcken på mig som hon köpte åt mig. Jag tänkte givetvis på Johan också då det var cortege för honom ikväll. Och sist men inte minst; Wilma då mitt mål med promenaden var att köpa en födelsedagspresent till henne.
Tidigare idag var vi på ett ställe där de hjälper nyinflyttade att anpassa sig till sitt nya hemland. Träffade en trevlig kvinna där som tyvärr inte kunde så mycket om själva immigrationsproceduren, men som skulle äta lunch med en annan dam på söndags som var otroligt kunnig. Hon skulle berätta om oss och förhoppningsvis vill den här människan hjälpa oss.
När vi var klara där så gick vi igenom Bramalea mall för att komma till bussen. Innan vi visste ordet av så var Said ekiperad till bröllopet! Väldigt effektiv och energisk lite försäljare i butiken som vi bara skulle kolla lite priser i. Så nu har han svart kostym, äpplegrön skjorta med tillhörande randig slips och en orange skjorta med slips. En som matchar min outfit i kyrkan, och en annan som matchar min klänning på kvällen. Stiligt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar