2010/06/21

Lisa i gårdagens galna tolkning av en keltisk utstyrsel
Lägger in en bild på Lisa bara för att det gör mig glad att se henne. Och jag behöver komma ihåg värmen jag var omgiven av igår. Idag var det tillbaks till ignoranta, rädda människor. Vet inte om jag ska skratta eller gråta ibland alltså. Det var match på gång på tv när vi kom. Mitt val var att antingen sitta nere i källaren och titta på den med Said eller att sitta med Selma, Samira, Pensè och Terese i trädgården. Jag valde källaren då Selma och Samira inte vill prata med mig och Terese och Pensè inte kan engelska. När vi har suttit där en stund så kommer det fler och fler pojkar och män från familjen. De har 2 stycken 2 sits soffor och en med plats för cirka 5 personer. De bästa platserna är i den stora soffan mitt framför tv:n. Och in den satt jag och Said. Till slut var vi 8 personer där. Tror ni att någon vågade sitta jämte mig!? Nä, där satt alla tuffa, starka arabiska män intryckta i en liten soffa eller på golvet. Rädda för att en 43årig kvinna ska smitta dom med nåt eller vad är grejen? Jag frågade om de trodde att de skulle bli smittade av svenskhet genom att sitta nära mig och sedan gick jag därifrån.
i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar