2010/07/28


Drömprojekt
Håller på med en tröja som jag längtat efter att få göra länge. La upp ett inlägg med bild här på det i början av året. Då hade jag köpt garnet i Toronto. Hade velat köpa det länge, men hade bara haft råd att köpa mönsterboken. Bara den kostade över 200 kronor. Men när jag var på sjukhuset och hälsade på Pensé så passade jag på att gå och köpa garnet. Det är underbart ullgarn med silke och cashmere i. Svindyrt så klart. De hade inte de färgerna jag ville ha i orginalgarnet så de föreslog ett likvärdigt av ett annat märke. Det var ju ännu lite dyrare, men det var ju verkligen ett drömprojekt så jag slog till.
När jag sedan hade stickat typ 30 centimeter så tyckte jag att det verkade som om garnet gick åt fort. Kollade etikett och insåg att garnet jag köpt var nästan hälften så långt per nystan jämfört med orginalet. Alltså så skulle jag behöva köpa garn för över 1000 kronor till för att färdigställa tröjan. Nån måtta får det ju vara så jag la undan det för att tänka om.
Nu har jag bestämt mig för att istället för omlott, så blir det en vanlig tröja. Den skulle gått ner under rumpan också, men nu får den gå till höften istället. Freestylar hej vilt alltså och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar