2010/07/20

Funderingar
Man har ju mycket tid att filura och filosofera när man inte har så mycket kul människor att prata med. Jag har funderat länge på det här med återanvändning. Älskar att hitta tyger, gardiner och dukar och att göra om det till nåt användbart. Känner en stor tillfredsställelse när jag gjort så. Har surfat runt mycket och kollat vad andra gör och hur de tänker. Otroligt så många inspirerande människor det finns i världen! Jag älskar internet!!!!! Slutsatsen av mitt funderande är; under 1 år så ska jag inte köpa nåt nytt att ha på mig ( undantaget underkläder). Om jag blir sugen på nåt nytt så ska det vara hemmagjort. Helst ska det dessutom vara gjort av det garn och tyg jag redan har samlat på mig. Men om jag hittar nåt secondhand att göra om så är det ok också. Eller om jag hittar snygga dukar, gardiner eller dylikt hemma hos familj och vänner som jag kan "sno". Håll i dukarna om jag kommer på besök alltså;). Det kommer nog att bli svårt att hålla det här eftersom att det är lätt att fördriva tiden med shopping när man har tråkigt. Men å andra sidan så lär jag väl inte ha så tråkigt om min fantasi hela tiden hålls sysselsatt med vad jag kan göra av tygbitar och spetsar jag har liggande. Jag tänkte också att det blir lättare att hålla löftet om jag skriver det här så att alla kan läsa. Blir ju lite pinsamt att misslyckas då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar