2010/08/16

Chock
Jag hade inte hört något om priset för skeppningen av våra saker, så jag ringde Navis som företaget heter. De hade precis vägt det och skulle ringa mig. Han började berätta att det vägde typ 525 och sedan sa nej det är mer här.... Jag blev totalt paff! Hur kunde jag räkna så fel?! Riktigt såg hur tusenlapparna flög iväg. Men efter ett par sekunder så ramlade myntet ner. De väger ju i pound här och 1 pound är 454 gram. Puh!!! De skulle ringa tillbaka i morgon om exakt pris.

Det är mycket med funderingar här när man ska köpa nåt med kilopris, kolla storlek på bostäder, skriva recept osv på grund av att vi har olika måttsystem. Plus att skatten aldrig är inräknad i priset, utan läggs på i kassan. Den är dock hälften så hög som våran moms; 13%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar