2010/08/09

Fler kartonger än väntat
Det blir mer packning än jag trodde. Men det är bara att gilla läget. Vi ska åka och köpa fler kartonger i morgon.
Jag tycker alltid att stämningen är tråkig här, men nu känns det extra konstigt. Vi ska flytta tillbaka och det blev inte som någon hade tänkt sig, men ingen pratar om det. Vet inte om barnen ens förstått att vi ska flytta om 2 veckor. Men jag tycker i och för sig att det alltid är lite så; man pratar inte om nåt viktigt liksom. Det pratas om väder , fotboll och matpriser. Kanske politik ibland, men inte om vad man tänker, känner , planerar eller drömmer om. Längtar efter riktiga samtal. Gärna över en flaska gott rödvin. Snart, snart så är det verklighet igen. Så underbart!! Jag kommer att tjata hål i huvudet på er alla och krama er så mycket att ni önskar att jag hade stannat i Kanada;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar