2010/08/18


Utsikten ikväll
Vi hade verkligen sett fram emot att sitta och prata själva en hel kväll både Baha och jag. Men givetvis bjöd Samira in sig själv och satt där vid köksbordet när vi kom. Baha kan ju knappast säga nej heller eftersom Samiras mamma bor där också.
Så smånigom kom även Saids föräldrar. De satt själva eftersom Fadi, George och alla pojkar är i Toronto och kollar fotboll.
Det blev inte som vi tänkt oss, men helt ok. Kolla bara vilken solnedgång vi fick njuta av!
Jag blev även inspirerad till färgsättnig av den traditionella palestinska dräkten jag köpt mönster till. Baha visade mig en sjal hon fått i present av sin farbror som bor i Gaza och den var helt ljuvlig! Samma broderier som på mitt mönster, men med en färgsättning som jag inte alls hade tänkt från början. Den var svart och broderierna var vi höstfärger; terracotta, apelsin, gult och beige. Så får det bli.

I morgon blir det Toronto och jag ser fram emot det. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar