2009/05/07

Trevlig kväll
Det var trevligt att höra Gudrun prata om hur hon tänker kring designen. Vi fick se filmsnuttar från produktionen i indien. Otroligt vilket hantverk! Blocktrycken gjordes för hand av så skickliga hantverkare. Hon pratade också om olika material ur miljöaspekt. Det var så mycket folk där, så det var inte lätt att titta sig omkring och prova nåt. Jag var där själv eftersom Katrin hade ett möte på jobbet.
Hade tänkt att tvätta och städa som jag brukar på torsdagar, men Said hade städat medans jag var borta i går kväll så nu kan jag göra roligare saker. Har börjat sy i sidentyget och ska fortsätta med det idag. Sen har jag kommit på vad det ska bli av en stor linneduk jag hittade på myrorna för ett tag sedan. Kanske hinner jag börja klippa ut det med. Inget väder som lockar ut en precis idag. Men det var likadant i går morse och sedan klarnade det upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar