2010/04/25

Gäster idag
Idag kommer det släkt på besök, så igår förberedde vi mat. Jag frågade om jag kunde hjälpa Samira. Hon höll på att ta bort vita hinnor på nåt kött och det var ett himla jobb. Jag har undrat sedan i somras vad det här köttet är för nåt, men inte riktigt blivit klar över det. Jag och Milo försökte lista ut det i somras, men gav upp. Samira kunde bara det arabiska ordet. Den här gången gav vi oss inte utan letade upp det med hjälp av lexikon på nätet. Vi förstod ju att det var ett organ, men inte vilket. Det visade sig vara mjälte. Och det äter dom!!! Och så mycket jobb som läggs ner på att tillaga eländet. Jag gav upp det här med hinnorna då det var sjukt svårt, men Samira höll på i över 1 timme och då pratar vi om 10 stycken. Jag gjorde fyllningen som ska vara i en ficka man skär i dom och det tog också sin lilla tid. Skala och hacka klyftor från 2,5 vitlökar bland annat.
Nu har jag precis ringt och grattat min lilla mamma som fyller år idag. Hon hade det mysigt i Helsingborg. Och snart hoppas jag att Jessika ringer så att jag får höra mer om hur det går med henne och hennes graviditet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar