2010/04/12

Grillning
Underbart väder idag och vi har varit hos Pensè och grillat. Saids superreligiösa faster och farbror var där med. Trodde jag skulle baxna när Said översatte en konversation de hade. Jag frågade vad de hade pratat om eftersom jag hörde att de pratade om Sverige. Hon sa att svenskar är otroligt lata och bara jobbar typ 6 månader för att sedan vara hemma i ett år och en massa annat skit. Hon hade minsann pratat med en massa svenskar som hade berättat detta. Tror knappt hon sett en svensk innan hon mötte mig. Fördomarna bara haglar hela tiden här! Araber är såååå överlägsna alla andra. Allvarligt talat!? Jag blir så trött och är riktigt glad över att jag inte kan så mycket arabiska för då hade jag sagt precis vad jag tycker och hade väl gjort mig ovän med hela släkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar