2010/04/20

Uppkörning idag
Det gick inte bra. Slarv och brist på rutin från min sida.Har ju bara kört bil 2 gånger sedan jag kom hit, och innan dess levde jag ju utan bil och körde inte så ofta. Men nu vet jag vad som gäller vid nästa försök.
I går var vi i Toronto och pratade med Saids kusin Eli i hans Rabba affär. Verkar som om det ordnar sig med jobb för Said i den här veckan. Han har även varit i kontakt med bageriet för han vill hellre jobba där. Men han har inte fått tag i ägaren igår eller idag.
Efter vi hade varit hos Eli var vi och åt indisk mat i stan. Sedan tog vi en promenad till kvarteren där alla textilaffärer ligger för att köpa en ny dragkedja till min klänning. Tog en eftermiddagsfika i solen på en uteservering också. Sedan bar det av hem till tråkiga förorten igen. Förstår att det kan vara bra att leva så här när man har småbarn och så, men för mig som går hemma själv hela dagarna är det pyton. Pensé känner samma sak;tråkigt tråkigt. Man ser ju knappt en människa för alla kör runt i sina bilar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar