2010/06/26

Galen!
Svägerskan är ta mig fan galen på allvar! Jag och Said stekte upp potatis som var över sen lunchen igår och åt det och sill till brunch. Ungefär när vi började med det såg jag hur hon gick ner med en macka till tv :n i källaren. När vi åt så kom hon helt plötsligt och började gapa på arabiska. Jag förstod att de pratade om maten vi åt. Hon var vansinnigt arg alltså. När jag sen frågade Said vad det handlade om. så berättade han att hon var så arg för att vi inte frågade om hon ville ha. Hon hade ju precis ätit och dessutom hatar hon sill trots att hon aldrig provat det. Att dessutom anklaga mig för att inte bjuda in till bordet! 1 gång tror jag hon bett mig komma och äta och det var för att Said inte var hemma. Annars så tillfrågas bara Said. Jag räknas väl inte som en person utan nån slags bihang till min man.
Nu får det vara nog i alla fall. Jag har gjort klart för Said att när vi får besked om arbetstillståndet, vilket bör bli inom 10 dagar, så blir det nåt annat. Får han tillståndet så hur vi ett möblerat rum tills han får jobb och får han inte tillståndet så bokar jag biljetter tillbaka till Sverige så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar