2009/07/06

Rent hus!
Nu har jag försökt att städa bort det sista av katten. Tvättade gardinerna som var fulla av katthår. Har dammsugit under och bakom varenda möbel. Men de säger att det tar ungefär 3 år innan alla spår av en katt är borta. Känns hur som helst underbart med rena fönster och golv.
Said har börjat få resefeber så han hämtade ner väskor igår kväll. Och jag har börjat skriva listor i vanliga ordning.
Kollade vädret i Toronto igår och en vecka framåt. De har svalare än vad vi var. Trodde jag inte att de skulle ha. Men jag är inte ledsen för det. Förra gången vi var där så var det över 40 grader en period och det var knappt uthärdligt. De varnade folk för att vara ute i onödan. Som tur är har George installerat väldigt bra aircondition, så det var underbart svalt om man höll sig inne.
Nu ska jag vila mig en stund innan jag tar tag i strykningen av gardinerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar