2009/10/08

Nystädat
Men nu kan jag inte hålla mig ifrån att sticka! Tänkte att jag skulle börja på Emmas basker. Hennes ska bli svart och cerise för att matcha hennes nya jacka. Ska dock försöka vara diciplinerad och bara sticka någon timme om dagen så att armen och axeln får vila lite.
När jag var ute och gick på stan idag så såg jag en skylt där det stod "Allt ska bort. Allt 50 kronor styck". Det var inte alls min typ av kläder; slirviga saker i konstmaterial, men intutionen sa åt mig att gå in. Det första jag fick syn på var nån brun hiskelig skapelse i polyester, men knapparna på den var helt ljuvliga! Det var metallknappar med keruber på. Försökte ta kort på dom, men det här med extrema närbilder har jag inte lärt mig. Det var i vilket fall som helst ett riktigt fynd då det var 10 knappar och ska jag köpa liknande i en sybehörsaffär så får jag nog ge minst 20 kronor styck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar