2009/09/15

Konstigt sits.
Behöver desperat få göra nåt rent praktiskt för att hantera sorgen. Men det är ju inte så det funkar riktigt. Oavsett hur mycket man umgås och hur nära man står varandra som vänner så är det nåt som familjen automatiskt tar hand om. Och de behöver ju givetvis göra det för att må bättre de också. Jag är i varje fall glad att jag inte hade hunnit flytta än. Tänker på Linus som sitter på andra sidan jorden. Om jag känner mig onyttig och har för mycket tid över, hur ska inte han känna det då?
Fick i varje fall något bra gjort idag. tredje gången jag frågade efter Nancy på JK så var hon där. Kändes skönt att berätta för henne hur viktig hon var för Lena och även för mig. I princip all annan personal inom vården skiftade flera gånger, men hon fanns alltid där. Och hon gjorde alltid det klart att det bara var att ringa eller komma. Detta trots att de har det otroligt stressigt där. En sann ängel är hon och det var en sådan jag köpte som tack till henne. Hittade en fin i silver att ha runt halsen. Tror att det var i hennes smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar