2010/02/15

100 år bakåt?
Ibland känns det som om jag flyttas 100 år tillbaka i tiden. Som igår; Samira körde iväg väg Fadi som hade börjat diska lite. Jag undrade varför. " Han får hjälpa till om jag är jättestressad, men inte annars" sa hon. "Varför" sa jag. "För att jag är en god hustru" blev svaret. Sug på den ni;)
Kunde ju inte låta bli att fråga henne om hon tyckte att jag var en dålig hustru. Generat fnitter blev svaret på den frågan. Och jag tror faktiskt att de tycker det emellanåt. Men det är ok så länge min man inte tycker det.
Vi har otroligt olika syn på många saker. Som det här hur man beter sig på sjukhuset. Jag vill inte trötta ut den sjuke, men samtidigt se till att personen har jämt fördelade besök. Här kommer alla på en gång. Först kan hon vara själv 2 timmar av besökstiden och sedan kommer det 15-20 personer och stannar i väntloungen hela dagen. Galet i mina ögon, men fullt normalt i deras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar