2010/03/23



Trevligt kalas.
Glömde givetvis våran kamera, men George Abdo (Bahas man) tog så gärna bilder med sin sprillans nya Iphone. Gissa om Saids familj var glada över att få gratulera honom. De har inte firat hans födelsedag på 26 år! Som ni ser var det ingen brist på sötsaker efter maten. Jag hade bakat 2 olika tårtor, de hade köpt en och Samira hade gjort en grej.
I present fick han mest kläder. Förutom från Baha och George. Hon anstränger sig alltid för att fixa något riktigt personligt. Hon kom ihåg att jag pratade om en konsert jag ville köpt biljetter till åt Said i present, men jag såg det för sent. Hon kom inte ihåg vad bandet hette, men hon kom ihåg hur jag beskrev musik och gick in i en skivaffär och sa att hon letade efter afrikansk stammusik. De kom med 3 olika alternativ som de lyssnade på och hon tog den som lät mest autentisk och som jag hade beskrivit den. Och det var rätt! Tinariwen heter bandet. Vi hade dessutom pratat om hur roligt det vore att bowla eller spela biljard någon gång så de hade köpte presentkort i en bowlinghall också. Perfekt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar