2010/05/14

Kalasdax igen
Inte idag, men på söndag. Mikael fyller 17 år. Antar i alla fall att det blir kalas, men som ni vet så kommunicerar man inte så mycket i den här familjen.
Said har sökt lite jobb. Men han måste hitta en arbetsgivare som är villig att fylla i en massa papper och ansöka om att han får arbetstillstånd. Det är den processen vi har hållt på med hela tiden, men den arbetsgivaren är inte snabbast i världen och jag tror inte George har fått reda på från början vilka papper som ska in. Och de pappren vi skickar verkar ju komma på avvägar hela tiden.
Idag har vi varit med Pensé hos hennes nya kardiolog. Det gjordes ultraljud och ekg och så får vi åka dit nästa vecka och prata med läkaren om resultatet av det.
I övrigt så syr jag en del. Klänningen är så gott som färdig och den verkar bli som jag tänkt. Hade ju inget mönster utan bara en bild i huvudet. Vad jag verkligen skulle behöva när jag syr utan mönster är en provdocka att nåla på. Det är inte lätt att hänga tygbitar på sin egen kropp och nåla det rätt.
Jackan jag ska ha över hittade jag dock ett mönster till och den börjar också ta form. Vi var och köpte knappar till den igår, och jag fick hålla i mig för att inte gå totalt bonanza på Fabricland. 3 meter för priset av 1 på massa tyger! Även band och annat kunde man köpa en förpackning och få 2 på köpet. Tur att Said var med och höll koll på inköpen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar