2010/05/28

Mycket skriverier idag
Känns som om jag gnäller en hel del här nu för tiden, så jag ska väga upp med lite roliga grejer. Först och främst så pratade jag med Wilma idag och bara det gör mig på bättre humör. Det var skoj att prata med Maria med så klart.
Vi ska på picknickkonsert i en park i Toronto på söndag vilket jag säkert nämnt här förut. Jag har fått inbjudan genom ett nätverk jag har gått med. det kommer nog cirka 80 personer och en del svenskar antar jag. Det blir indiemusik och jag ser verkligen fram emot det. Idag fick vi en ny inbjudan från samma tjej som bjöd intill det evenemanget. De ska fira sommarsolståndet den 19 juni med en keltiskt fest. Helgrillad gris, keltisk musik och annat kul. Det ska bli så kul!!!
Det blir dock mycket partaj på kort tid. Först konsert den här helgen. Nästa helg är det nån slags fest för det blivande brudparet. Helgen efter det så ska vi fira bruden hemma hos hennes föräldrar. Troligtvis ska vi fira brudgummen nån dag efter det. Och sedan blir det bröllop den 18 och keltisk fest dagen efter. Puh!!! Dessutom så hade jag planerat att fira lite midsommar den den 25 så att de fick se lite svenska traditioner här.
Totalt kommer det vara 5 tillställningar för brudparet. Liiiiiite överdrivet kanske. och jag fattar inte hur de hinner med att ordna ett stort bröllop för typ 300 gäster och dessutom inreda sitt nya hem samtidigt. Helt galet!
Från det ena till det andra; nu är ACn fixade. Granne har firma som gör sånt och han kom in här i kväll och bytte en del som var trasig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar