2010/01/29

Helt slut
Mycket idag alltså. Vi har varit och handlat till kalaset i morgon. Och nu har jag stekt 2 kilo fläskfilé i små bitar och 1 kg bacon. Vi har samtidigt börjat göra en paj, Samira och jag. Det är ett engelskt recept, men jag har förstått att hon inte kan läsa så bra, så det hjälper inte utan hon vill vara med och se hur jag gör. Pajskalet gjorde jag efter mitt svenska recept och det vill hon ha översatt och det är inte det enklaste. Har försökt med Brittatårtan, men att ändra dl till deras mått; cups, är inte alltid helt lätt. Detsamma gäller mängden smör i palskalet. Det blir lite över en halv cup, men inte så mycket som 1 1/3 som är nästan steg på deras mått.
Det ska bli en coconutcrémepaj för det tycker hon om. Jag skulle rosta kokosflingor till krämen och blev så stolt över mig själv för att jag kom ihåg att det var grejer i ugnen som jag måste ta ut innan jag sätter på den. Har nämligen glömt det innan. Tar tag i wokpannan och ska lyfta den och inser försent att den är full med olja(: Gissa om vi fick städa efter det! Hällde nog ut cirka 2 dl olja.
Har dessutom lyckats lokaliserad fedex idag och skickat iväg mitt körkort till ambassaden. Tog nog 20 minuter för kvinnan att få ordning på försändelsen. De jobbar fruktansvärt långsamt här. Jag ska inte ens börja prata om folk som står i kassan i varuhusen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar