2010/01/25

Minnen
Så trevligt med alla saker som får mig att minnas människor och händelser. Sitter och fixar med ett gardintyg som ska bli en kjol. Köpte det till lägenheten på Hansinggatan och tänker på den mysiga tiden där. Johan och hans kompisar som länsade fruktfatet. Dannes knattrande på tangentbordet efter jag lagt mig. Härom dagen så fick jag fram ett par alldeles för stora strumpor ur strumplådan. Tog på mig dom och tänkte på Johan hela dagen. Det är nämligen hans strumpor. När han kom till oss i Göteborg så glömde han alltid att ta med rena strumpor så han fick att par svarta av mig och hans hamnade i tvättkorgen. Så jag har flera par som är något för stora för mig och han har ett gäng som antagligen är på gränsen till för små.
Jag har på mig en kreation idag som jag sytt av en linneduk som jag tjatade till mig från min kära mor. När jag tar på min nya parfym så tänker jag på Lotta som har samma sort. Varje gång jag dricker kaffe ur muggen jag fick i julklapp av familjen Tid, så skänker jag dom en tanke. Och så fortsätter det. Underbart att ständigt bli påmind om alla jag älskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar