2010/01/17

Så lika
Baha och jag tänker och fungerar väldigt lika. Hon är också något av ett kontrollfreak. Hon och hennes familj plus alla de andra i familjen var här igår. Och jag hade det jättetrevligt. Vi har så mycket att prata om och det känns så skönt att prata med någon som förstår vad man menar. Kontakten oss emellan underlättas nog också av att hon är född här och har en lite mer västerländsk inställning än mina svägerskor som kom hit i mitten av 90-talet. Dessutom är hennes första språk engelska.
Said och de flesta andra spelade någon variant av black jack stora delar av kvällen och verkade tycka att det var minst lika trevligt.
Tidigare på dagen var vi iväg och köpte lite småsaker. Vi promenerade hem från Valmarts då det faktiskt var rena vårkänslan här. Runt noll grader och soligt.
Bland annat så köpte jag rutat papper. Jag är färdig med själva "kroppen" på Saids pippitröja och nu när jag bara har ärmarna kvar, så tycker jag att jag kan belöna mig själv med att starta ett nytt projekt. Håller ju på med en klänning i sidengarn också, men den är perfekt tvstickning och jag behöver något mer utmanande att sätta tänderna i. Rutpappret ska rita upp ett mönster på. Kunde inte hitta det jag ville jag, så jag bestämde mig för att försöka skapa ett eget. Håll tummarna för att jag kan fixa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar