2010/08/11


När allt flyter på ( ser maken så här glad ut)
Idag åkte vi till Trinity common som är en stor utomhusmall liksom. Vi skulle köpa converse till Said. Vi chansade och tog med oss kläder vi skulle lämna till välgörenhet. Vi visste inte alls om det fanns såna insamlingslådor där, men vi hann knappt gå av bussen innan vi sprang på dom.
När vi kom till skoaffären så hade de skorna som Said ville ha. Vi hade kollat på andra ställen, men då hade de inte rätt färg eller så var det fel storlek. Dessutom så fick man 10 dollar rabatt på nåt annat i affären om man köpte dom idag. Det blev 2 par gratis strumpor från converse.
Glada över att ha hittat skorna och blivit av med kläderna så gick vi vidare och insåg att Canadian tire fanns där. Vi skulle ta en promenad till en sån affär i morgon för att köpa prensentkort till Fadi. Nu slapp vi gå i värmen. Perfekt!

Väl där inne så kom jag att tänka på konverter. Vi behöver det till saker som vi tar med oss härifrån typ hårblås och trimmer. Vi hade kollat priser innan och skillnaden var så liten så att vi bestämde oss för att köpa det i Sverige. Men så hittade vi en på Canadien tire som var hälften så dyr:)

Efter det så gick vi till en affär som säljer smycken och accessoarer. Vi köpte presenter där och när jag betalade så fick jag ett presentkort att använda i september på 10 dollar. Det har ju jag ingen glädje av, så jag bad Said hålla ögonen öppna efter nån trevlig ung tjej som kunde tänkas vilja ha det. Said upptäckte då att kedjan som vi köpt vårt porslin i hade en butik där. Vi har kollat i ett par av deras affärer efter en mugg då vi upptäckte att en hade gått sönder. De finns inte att köpa lösa utan ingår i 16delars set. Men vi har kollat för ibland så har någon del gått sönder i butiken och då säljer de ut resterande delar.

Vi gick in och kollade, men hittade ingenting. Till sist så gick jag fram till en tjej som jobbade där och sa som det var. Hon öppnade helt enkelt en låda och tog ut en åt oss. "Är det säkert att vi får köpa bara en?" undrade jag som trodde att hon inte förstått mig rätt. "Inte köpa, ni får den". Fattar ni vilken tur vi hade som träffade på en sån pärla till tjej!? Och tror ni inte att hon var en typisk kund i den affären vi var i innan så vi gav henne presentkortet och hon blev jätteglad. Snacka om win-win situation:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar